Biblioteka
Sensoryczny Kogel - Mogel. Projekt edukacyjny
Za nami kolejne warsztaty z cyklu "Sensoryczny kogel - mogel". Okazją do spotkania był "Dzień spadającego liścia", który w bibliotece świętowaliśmy razem z maluchami z grupy 0E. Przedszkolaki, w skupieniu układały z koralików hama kształt liścia. Po jego przeprasowaniu mogły cieszyć się pięknymi, własnoręcznie wykonanymi magnesami na lodówkę.
"Czytamy z SERCEM". Ogólnopolska akcja czytelnicza
Ogólnopolska akcja czytelnicza "Czytamy z sercem" nabiera rozpędu. Jest to akcja czytelnicza połączona z Ogólnopolskim Dniem Głośnego Czytania. Obchody święta rozpoczęły się już w ubiegły piątek, kiedy to uczniowie wykonywali w bibliotece „Zakładki z sercem”. W dzisiejszym spotkaniu, tym razem literackim, uczestniczyła ponownie klasa 6 b oraz pielęgniarka szkolna - Pani Justyna. Na początku Pani Agnieszka z Biblioteki Publicznej przeczytała uczniom fragment książki Wojciecha Widłaka „Dwa serca anioła”, potem młodzież zaprezentowała przygotowane wcześniej scenki dotyczące budowy i funkcjonowania serca. Następnie Pani Pielęgniarka wygłosiła pogadankę na temat serca, nie tylko pod kątem biologicznym, ale także literackim :), a na koniec chętni mogli zmierzyć sobie ciśnienie krwi, żeby sprawdzić czy jest ono prawidłowe. Za dzisiaj serdecznie dziękujemy i do zobaczenia jutro, podczas „Spaceru Serc”,w którym rozdamy mieszkańcom wsi wykonane wcześniej zakładki.
"Czytamy z SERCEM". Ogólnopolska akcja czytelnicza
Za nami pierwsze spotkanie realizowane w ramach II edycji Ogólnopolskiej Akcji Czytelniczej "Czytamy z SERCEM". W akcji uczestniczy klasa 6 b. Wykonane zakładki uczniowie wręczą mieszkańcom wsi podczas wtorkowego „Spaceru Serc”. Akcja ma na celu promocję czytelnictwa oraz propagowanie zdrowego trybu życia.
Koralikowe emotki
Za nami pierwsze zajęcia z projektu edukacyjnego „Sensoryczny kogel – mogel”. Celem zajęć, w których przez cały rok szkolny wezmą udział przedszkolaki z grupy 0B i 0E jest usprawnienie motoryki dużej i małej, czyli dbanie o rozwój fizyczny naszych maluchów.
Dzień Kropki
Niech ten dzień będzie wyjątkowy, Niech będzie w kropki malowany…” I taki właśnie był czwartkowy dzień w naszych bibliotekach, DZIEŃ KROPKI ! Święto, które stwarza okazję do budowania pewności siebie, odkrywania talentów i pobudzania wyobraźni. Do wspólnej zabawy zaprosiliśmy przedszkolaki z grupy 0A, przed którymi, nawiązując do wspomnianego święta, wystąpiły dziewczynki z Małego Kółka Bibliotecznego. Dzieci, oglądając teatrzyk kamishibai, poznały również historię małej Vashti, nieśmiałej dziewczynki, która dzięki nauczycielce od plastyki, uwierzyła w siebie i poznała swój talent. Na zakończenie spotkania, bawiły się w kodowanie oraz układanie puzzli. Zgadniecie jakich? Oczywiście, że w kropki! To był naprawdę dzień wyjątkowy, bo w kropki malowany!
Kraina innowacji
W ramach Programu biblioteka, wraz z klasą 2 b zrealizuje 6 zadań. Każde z nich w inny sposób odkrywa przed uczniami obraz książek, jako fascynujących narzędzi, dzięki którym mogą wszystko, począwszy od podróżowania w najdalsze zakątki, aż po rozwijanie swoich talentów i zainteresowań. W każdym z zadań, nauczyciel prowadzący zaprezentuje uczniom inspirujący sposób na odczarowanie utrwalanego obrazu książek, które często w oczach dzieci są kojarzone z wielostronicowymi (czytaj: nudnymi) lekturami. Jako cel nadrzędny przyjmuje się rozpalenie w uczniach fascynacji słowem pisanym. Ukazanie czytania, jako formy relaksu, terapii i rozrywki, a nie tylko nauki. Wzbogacenie ich spojrzenia na książki i przekonanie o wartościach, które ze sobą niosą. Program jest skierowany na motywowanie uczniów do czytania pozycji wykraczających również poza obowiązkowy kanon lektur, tak aby czytanie stawało się elementem ich codziennego życia, a nie tylko zadaniem domowym zleconym przez nauczyciela. Podczas projekty czytamy !!! - To nie jest książka” Jean Jullien − Jesteś kimś wyjątkowym 2. Relaksacje dla (nieco starszych) dzieci Martyna Broda, Monika Szczerbińska − Dowolna część komiksu o Garfieldzie autorstwa Davisa Jim − Pokochaj mnie − Vincent Bourgeau, Cedric Ramad ZAPRASZAMY DO LEKTURY !!!
Projekt edukacyjny "Sensoryczny kogel - mogel "
MIŁO NAM POINFORMOWAĆ, ŻE NASZE BIBLIOTEKI BIORĄ UDZIAŁ W PROJEKCIE, KTÓREGO REGULAMIN PRZECZYTACIE PONIŻEJ: Regulamin II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Sensoryczny Kogel - Mogel" W roku szkolnym 2020/2023 biblioteka szkolna, we współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną w Łęczycach przystąpiła do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Sensoryczny Kogel-Mogel” – edycja II. Projekt realizowany będzie w przedszkolu: w dwóch grupach: 0B oraz 0E
Regulamin i godziny otwarcia biblioteki szkolnej
Regulamin biblioteki i czytelni szkolnej w Szkole Podstawowej w Łęczycach 1. Biblioteka szkolna jest miejscem służącym realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów oraz zadań dydaktyczno-wychowawczych szkoły. 2. Z biblioteki szkolnej mogą korzystać wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły oraz rodzice uczniów. 3. Każdy czytelnik powinien zapoznać się z regulaminem biblioteki. 4. W bibliotece obowiązuje cisza, zakaz spożywania posiłków, picia napojów, używania przez uczniów telefonów komórkowych. 5. W bibliotece można korzystać ze zbiorów na miejscu (w czytelni) i wypożyczać książki na zewnątrz. 6. Jednorazowo można wypożyczyć 3 książki, na okres 2 tygodni. W wyjątkowych sytuacjach można wypożyczyć więcej książek, można też uzyskać przesunięcie terminu ich zwrotu. 7. Książek nie należy przetrzymywać, gdyż czekają na nie inni czytelnicy. 8. Poszanowanie książek: Czytelnik szanuje i dba o wypożyczone książki i czasopisma. Czytelnik zobowiązany jest odkupić zagubioną lub zniszczoną książkę. Jeśli odkupienie książki jest niemożliwe, powinien oddać inną, wskazaną przez bibliotekarza. 9. Na 2 tygodnie przed zakończeniem roku szkolnego wszystkie wypożyczone książki muszą zostać zwrócone do biblioteki. 10. Gdy uczniowie rozliczą się z wypożyczonych w ciągu roku szkolnego książek, mogą wypożyczyć książki na okres wakacji. 11. Biblioteka szkolna współpracuje z biblioteką publiczną, z której również mogą korzystać uczniowie, według regulaminu ustalonego przez bibliotekę publiczną.